Zdeněk Prášilík > SEO – Optimalizace pro vyhledávače

SEO – Optimalizace pro vyhledávače

SEO je královská disciplína nalezitelnosti na internetu.

I ten nejhezčí web je na nic, pokud není vidět a nejde najít. Aby najít šel, musí plnit co možná nejvíce z náročných standardů vyhledávačů. V Čechách dominuje Google, následovaný Seznamem zhruba v poměru 75 % / 20 %. Kolem 5 % tvoří alternativní vyhledávače jako Bing, Centrum, Atlas, DuckDuckGo nebo Yahoo.

Pokud neříká poměr stávající organické návštěvnosti jinak, věnuji se plnění standardů Google.

Nejčastěji po mně žádáte:

Technická a on-page SEO analýza

Od mapy stránek po strukturovaná data. Projdu váš web, využiji nástrojů, posbírám data, která interpretuji na 15-30 stranách výstupu. Doba dodání zpravidla do 10 pracovních dní od objednání. Výstupem technické on-page SEO analýzy je:

      1. Dokument technické SEO analýzy – s výčtem kontrolovaných oblastí, nalezených nedostatků s popisem jejich nápravy, manažerským shrnutím a prioritizací (běžně 20-30 stran nosných informací v pdf). Více stran znamená, že web na tom zpravidla není technicky dobře. Rekord je 32 stran.
      2. Podkladový dokument se spoustou dat ve formátu XLSX (přehledně formátovaných 18-22 listů s daty).
     
 

Strategická Analýza klíčových slov

Strategická Analýza klíčových slov (AKW) je základním stavebním kamenem marketingu každé webové prezentace či eshopu. Dobrá AKW ukáže, na jaká klíčová slova a obsahová témata je potřeba se v průběhu sezóny zaměřit, kdo je skutečnou konkurencí ve vyhledávání, jak jsou dané fráze hledané, jak jsou konkurenční a jak si sami stojíme v porovnání s konkurencí.
Analýza klíčových slov pomůže odhalit nízko visící ovoce – příležitosti, které pomohou nalezitelnosti a byznysu nejrychleji, s minimem úsilí na začátek, stejně tak, jako definovat dlouhodobou strategii pro marketingové oddělení i na rok dopředu. Analýza umožní efektivně bojovat s konkurencí jak ve vyhledávání, tak v ostatních marketingových aktivitách. Často pomůže lépe nasměrovat byznys, přidat službu, kterou uživatelé hledají a „vy ji zatím nenabízíte“, nebo jen nejde vaše služba najít.
Na základě Analýzy klíčových slov lze zpracovat obsahovou strategii, vylepšit strukturu webu, opravit meta data pro důležité vstupní stránky a postavit obsahový a publikační plán.
Výstupem je
    1. Dokument analýzy ve sdíleném Spreadsheetu – kde můžete svévolně filtrovat
    2. Na vyžádání offline záloha ve formátu XLSX, určena ke svévolné editaci.
    • Analýzu klíčových slov doporučuji v tandemu se SEO analýzou plnění technických standardů vyhledávačů.
 

Analýza odkazového profilu (off-page analýza)

Analýza se věnuje kvalitě odkazovéhu profilu a autoritě webu v porovnání s weby vybraných konkurentů. Výstupem je doporučení vhodné strategie k vylepšení vlastního odkazového proffilu a autority stránky.
 

Průběžné rozšiřování odkazového portfolia – Linkbuilding

Linkbuilding je rozdílová aktivita u již technicky a obsahově vymazleného webu. Pomáhá zvyšovat autoritu konkrétní stránky či domény, díky níž je web úspěšný v prostředí internetu. Linkbuilding je průběžná a dlouhodobá aktivita, která přivádí návštěvníky a zlepšuje vnímání webu z pohledu vyhledávače, což se projevuje lepšími pozicemi a tím objemem návštěv z organického vyhledávání.

Příprava zadávací dokumentace pro nový web

Aby nové řešení respektovalo standardy již od začátku a nebylo zapotřebí víceprací a časově náročných předělávek.

Na míru připravený manuál – jak dělat / jak nedělat / co přidat / na jaké SEO vychytávky nezapomenout při stavbě nového webového řešení. Technická zadávací SEO dokumentace je nutná pro maximální využití potenciálu vyhledávání – startovní indexovatelnost, průchodnost pro crawlery, aby web plnil už na startu co možná nejvíce ze standardů vyhledávačů (sitemap, robots, rychlost načítání, htaccess, ..).

SEMrush logo
Google Search Console logo
Google Analytics logo
Screaming Frog logo

Hledáte partnera pro SEO? Nebo jen technický audit? Napište mi.

Vaše osobní údaje (jméno, emailová adresa, případně telefon) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka „Odeslat“ souhlasíte s tímto zpracováním pro další komunikaci k zaslané poptávce, či dotazu, po dobu max. 5 let. Svůj souhlas můžete kdykoliv zrušit. Více informací o nakládání s osobními údaji.